Jaarverslag s.v. DelftSki oktober 2013 – oktober 2014

Inleiding

Het verenigingsjaar oktober 2013 – oktober 2014 is wat moeizamer verlopen dan voorgaande jaren, met dalende aantallen deelnemers en verliesgevende trainingen.

De gemiddelde leeftijd van onze leden gaat tegen de 60 jaar lopen en dat geeft ook zijn lichamelijke gebruiksslijtage. Vooral dit jaar hoorden wij van een aantal leden die moesten afhaken vanwege slijtage mankementen aan ledematen.

Speciale aandacht willen wij geven aan de leden die een veel zwaardere tijd tegemoet moeten en zijn gegaan.

Door advertenties en flyer acties is geprobeerd nieuwe leden en deelnemers aan te trekken maar dit heeft maar beperkt resultaat gehad. Wij merken dat nieuwe deelnemers vooral komen door de mond op mond reclame van de huidige leden. Met name bij Skifit heeft dit voldoende deelnemers opgeleverd om de trainingen voort te kunnen zetten.

Bestuur

Het Bestuur heeft zijn taak weer met veel plezier en inzet vervult. De samenstelling van het Bestuur was als volgt:

Voorzitter: Ferry Hopman

Penningmeester en ledenadministratie: Alex van Leeuwen

Secretaris: Herma Volwater

Ledenwerving en communicatie: Frederike van Ouwerkerk

Trainingscoördinator: Piet Bieshaar

De Activiteitencommissie bestond wederom uit Jan van de Bos en assistenten op project basis. Reiscoördinator blijft Gerard Daman. De Kascommissie, in het onderhavige verenigingsjaar Fred van Iddekinge, Rien van der Heijden en Marjolein Plessius heeft ook dit jaar weer haar taken uitgevoerd.

Trainingen

Alle trainingen zijn met inzet van de trainers doorgegaan ook al moesten ze plotselinge wijzigingen opvangen.

De trainsters Charlotte , Ilona , Szuszana, Joke , Tineke hebben nu ook  de cursus Reanimatie afgesloten en zullen dus binnenkort op de jaarlijkse herhaling moeten. Rien en Wim hebben weer de herhalingscursus EHBO gevolgd. Ook hebben Cor ,Jan , René , Michiel en Hans de jaarlijkse Reanimatiecursus weer achter de rug. De zaal hiervoor is gelukkig  bij Voetbalvereniging DHL beschikbaar

Thomas Roosendaal heeft zich afgemeld als trainer.

René en  Piet hebben de jaarlijkse trainersdag van KNAU bijgewoond waar ook diverse bijscholingen  zijn gevolg om het certificaat te verlengen.

Het blijft moeilijk trainers te vinden waardoor de trainers van de vereniging wel eens dubbele diensten moesten draaien.

De trainingen zijn niet allemaal van voldoende deelnemers voorzien.

Het Bestuur dankt alle trainers voor hun inzet , zonder hen kan de vereniging niet.

Algemene Leden Vergadering

Het verslag van de ALV van 30 maart 2014 is gepubliceerd in de Kri op de website.

Reizen

Van 17 tot 26 januari 2014 ging de reis naar de Brenta-Dolomieten in Italië. Ons hotel Caminetto in Folgarida lag 100 meter van de grote toegangs skilift van het skigebied.

Totaal 52 deelnemers, skischoenlopers en skiërs. Hotel Caminetto is een prima hotel met uitgebreide sauna ruimten.

Prima verzorging, veel plezier en alle deelnemers kwamen heel en gezond terug na een week wintersport. Veel sneeuw, sneeuwbuien, en zon zorgden er voor dat het een echte wintersport reis werd. Ook heen- en terugreis verliepen zeer spoedig. Volgend jaar, 2015, nog een keer?

Activiteiten Oktober 2013 t/m September 2014

Zaterdag 16 november Jeu de boules om de JPT trofee, gewonnen door Harry Weissmann

2e Nellie van Adrichem 3e Nico van Adrichem, de troostprijs was voor Ineke van der Harst.

Met 38 personen was het een geslaagde avond.

Zondag 1 december Sint-Nicolaas training, na afloop chocolademelk met rum en speculaas.

Vrijdag 27 december de altijd weer gezellige oliebollenklaverjasavond met als inzet de Gerard Daman beker, deze keer gewonnen door Jan Derwort met 5638 punten.

2e was Ed Kok met 5576 punten en 3e Ellis Wouters met 5163 punten, de poedelprijs was voor Rien van der Heijden.

Zaterdag 4 januari nieuwjaarsreceptie bij Plané, wat altijd weer een gezellige bijeenkomst is.

Zondag 23 maart een wijnproeverij bij Phoenix georganiseerd door Hof’s wijnen in samenwerking met Frans van der Caaij en Ed Kok. Het was een gezellige middag met 23 deelnemers.

Donderdag 29 mei (Hemelvaartsdag) de Golden Ten loop die door Alex van Leeuwen is georganiseerd. Op de 10 km had Mark Sjakes de beste tijd met 43:18 en op de 5 km was Lia Prins de snelste met 30 minuten precies.

Op 26 juni was de gebruikelijke Meijendeltraining met veel lekker krenten- en suikerbrood. Zoals altijd weer een groot succes, mede door het mooie weer konden we lang buiten zitten, het was een beregezellige avond.

Zaterdag 27 september een Golfclinic, georganiseerd door Ferry Hopman, ook dit was een geslaagde middag.

De activiteitencommissie is nog steeds op zoek naar enthousiaste leden die willen helpen organiseren en coördineren.

Tot zover.

Herma Volwater

Secretaris

Rene du Chatenier FotografieJaarverslag s.v. DelftSki oktober 2013 – oktober 2014